Friday, February 17, 2006

"Ona gulebiliyorsaniz, onunla birlikte yasayabilirsiniz."
ERMA BOMBECK
Zorluklari Nukteyle Karsilayin
Size sorulmasindan nefret ettiginiz bir soru var mi? Size endise veren olaylar oluyor mu?
Nukteli dovus sanatinda usta olun. Endise verici soru ve durumlarin asabinizi bozmasina izin vermemek icin, kendinize hazir cevaplardan bir repertuvar olusturun.
San Fransisko havaalaninda karsilastigim genc bir adam bana neseli dovus sanatinin cok guzel bir ornegini sundu. Havaalaninin uzun koridorlarindan birinde yuruyen kaldirimin uzerinde giderken, karsi yonden glen bandin uzerindeki bir hareket dikkatimi cekmisti. Cok uzun boylu bir adam bana dogru geliyordu ve arka tarafta bazi insanlar elleriyle ona dogru isaret ederek kikir kikir guluyorlardi. Terbiyesizce davranislari beni cok rahatsiz etmisti.
Genc adam daha yakinima geldiginde nicin gulduklerini anladim. Uzerindeki tisortte soyle yaziliydi: HAYIR, BASKETBOLCU DEGILIM. Yanimdan gecerken bir seyler soylemek uzere kendisine dogru dondugumde, birden yuksek sesle gulmeye basladim. Tisortunun arkasinda sunlar okunuyordu: SIZ JOKEY MISINIZ?
Bu genc adamla mutlaka tanismaliydim. Yuruyen kaldirimdan inip pesine dustum. Kendisine yetistigimde nefes nefese sunu sordum: "Bu harika gomlegi nereden buldunuz?"
Agzi kulaklarina varincaya kadar gulumseyerek, " Bu hicbir sey" dedi, "evde bir dolap dolusu daha var. En cok hosuma gidenin uzerinde soyle yazili: "Boyum 2.12 ve burada yukarida hava cok iyi." Aciklamaya devam etti: "On alti yasimdan on sekizime kadar yilda neredeyse otuz santim boy attim. Sokaga bile cikmak istemiyordum, gittigim her yerde insanlar ukalaca sozler sarfediyordu. Sonunda annem soyle dedi: "Eger onlari alt edemiyorsan, sen de onlara katil." Bu yazilari akil eden annem oldu. Simdi disari cikmaya can atiyorum, cunku uzun boyumdan utanmak yerine artik zevk aliyorum."
Ne kadar bilgece ! Size sIkIntI veren bir ozelliginiz ya da durumunuz varsa, onun sizi kizdirmasi yerine, sizin ondan nese duymaniz daha anlamli olmaz mi ?
Tongue Fu - Sozlu Dovus Sanati
Sam Horn

No comments: